maandag, augustus 11, 2008

Fundraiser

Gisteren was ik bij een 'fundraiser', een borrel waarvan de entreeprijs nogal hoog is om zo geld in te zamelen voor een goed doel. Voor honderd dollar mocht je binnen bij wijnbar CAV, en vervolgens mocht je wel zoveel drinken als je wilde...

De fundraiser was georganisserd door
Equality California, ofwel EQCA, een organisatie die zich inzet voor gelijke rechten voor alle inwonder van Calfifornië en die van homo's en lesbiennes in het bijzonder. Ze voeren op dit moment de belangrijkste campagne in hun bestaan.

Zoals ik een tijdje geleden schreef, kunnen twee mannen of twee vrouwen nu met elkaar trouwen in Californië. Ik meldde toen ook dat in november dit politieke besluit alsnog ongedaan gemaakt kan worden als de omschrijving van het huwlijk in grondwet van Californië (ja, de staat heeft ook een grondwet) gewijzigd wordt.

Als Amerikanen gaan stemmen voor een nieuwe president, moeten Californiers, op verschillende referenda stemmen - dat is gebruikelijk, zoals ik al een eerder hier en hier geschreven heb. Eén van de referenda is proposition 8 (voortel 8), over de wijziging in de grondwet. Als de meerderheid ja stemt, zal er voortaan expliciet vermeld staan dat een huwlijk alleen tussen en man en een vrouw kan bestaan. EQCA doet er alles aan zoveel mogelijk mensen nee stemmen op Prop 8 te laten stemmen in november. De mensen die dit referendum op het stembiljet hebben gekregen noemen het trouwens de 'protect marriage' wet, oftwel zij menen het huwlijk te beschermen.

Ik was op de fundraiser met Cathy, die ik via mijn werk ken. Twee jaar geleden op een congres ontmoet, en contact gehouden. We gaan af en toe wat drinken, komen elkaar op feestjes tegen en laatst was ik zelfs met een collega bij haar op kantoor. Ze werkt namelijk voor een van de prominentere Web 2.0 start-ups, genaamd Seesmic. Op de website kun je via video gesprekken voeren met anderen. Cathy heeft altijd een video-camera in haar tas... meerdere zelfs.

Gisteren gebruikte ze haar Nokia met videocamera zodat haar filmpje via Qik live op internet te zien was. Ik heb het hieronder neergezet; krijg je meteen een indruk hoe het was. Cathy heeft de boel zo opgezet, dat het filmpje automatsch ook op de site van Seesmic terecht komt. De techniek staat voor niets!

Ik blog, zit op MySpace, LinkedIn, MySpace, Hyves, Pulse, Picasa, Twitter en Friendfeed. Ik heb zelfs een paar clips op YouTube, maar gesprekken voeren via video? Ik weet niet of ik dat er ook nog biij kan doen...


2 opmerkingen:

Chino Blanco zei

Considering that ProtectMarriage.com has decided NOT to appeal the ballot language, what chance do you really see for Prop 8 to pass? I just don't see a majority of Californians voting YES on a proposition titled ELIMINATES RIGHT OF SAME-SEX COUPLES TO MARRY.

Once the churches realize that Prop 8 is an almost guaranteed loser, are they going to do the right thing and let their members know?

If not, what happens after Prop 8 loses 40-60 (or worse), and then the members find out that the churches were privy all along to internal polling that predicted a crushing defeat? Do the members get their money back?

Or do they get stuck paying for ads that were run by a campaign that knew it was going to lose but ran them anyway!

Christel zei

Hi Chino,

I hope you are right!
Thanks for reading my blog... do you speak Dutch?

Christel