woensdag, augustus 27, 2008

DMV

Om twee totaal verschillende redenen heb ik vandaag formulieren naar de DMV, de instantie die over rijbewijzen en kentekens gaat, gestuurd.

Het eerste was om mijn ongeval te melden. Als je meer dan 750 dollar schade hebt, of er mensen gewond of overleden zijn, ben je verplicht melding van het ongeluk te maken. Op de website kan je een formulier downloaden hiervoor. Op die manier komt de schade ook in het historisch dossier van de auto. Door mijn vakantie was ik al te laat, want officieel moet je binnen tien dagen de boel opsturen. We zullen zien of die vertraging nog consequenties heeft...

Het andere formulier moest ik naar DMV sturen vanwege het verlopen van mijn rijbewijs. Dat wordt ongeldig op de dag dat mijn originele werkvisum afloopt. Om het te verlengen moest ik een kopie van mijn huidige verblijfsvergunning opsturen. Bij binnenkomst in de VS deze week, kreeg ik een stempel om mijn proeftijd tot 22 augustus te verlengen. Totdat ik mijn green card heb, blijf ik die status houden.

Geen opmerkingen: