woensdag, juli 16, 2008

SummerMash

Gisteren en vandaag hadden we bezoek van Leah Jones uit Chicago. Ze werkt voor Edelman Digital, de afdeling binnen ons bureau die zich bezig houdt met internet en social media zoals blogs, YouTube, Twitter, Facebook en ga zo maar door. Ze was bij ons om twee trainingen.

Ik ben een van de mensen binnen ons kantoor die zich het meeste met dit soort zaken bezighoudt. Maandelijks leidt ik een sessie over een van deze onderwerpen en ik had Leah gevraagd of ze als gastspreker wilde optreden. Vandaag hadden we het over tags en bookmarks.

Gisteren aan het einde van de dag reed Leah met me naar San Francisco voor een afspraak bij Seesmic, een snel groeiend Web 2.0 bedrijf. Ze zijn nog geen jaar bezig en hebben nu 20,000 gebruikers op de site. Seesmic kun je gebruiken om gesprekken via video met elkaar te hebben. Je kunt dat op de site van Seesmic doen of je kunt het integreren op een andere website. Ik ken degene die er verantwoordelijk is voor business development en zij had de kennismaking voorgesteld. Erg grappig dat mijn netwerk zich al zover ontwikkeld heeft dat ik mensen aan elkaar kan koppelen. We kregen een uitgebreide demo en daarna gingen we met z'n drieen een hapje eten.

Na het eten gingen we door naar Mighty voor SummerMash, weer een feestje van Mashable, een populaire blog over Web 2.0. Hier twee foto's die Leah gemaakt heeft. Als je er meer wilt zien, moet je even op haar Flickr-pagina kijken.

Geen opmerkingen: