vrijdag, januari 04, 2008

Noodweer

Er waren zware stormen aangekondigd voor vandaag - zo zwaar dat onze general manager iedereen aanraadde vandaag thuis te werken. Toen ik vanochtend naar buiten keek, zag ik typisch Nederlands weer. Niet zomaar een buitje, maar het kwam met bakken de hemel uit en er stond duidelijk een stevige wind, met af en toe rukwinden. Van dat soort stormen, waarin takken van bomen waaien, zijn er in Nederland wel een paar per jaar, maar hier komen ze eens in de vijf jaar voor.

Ik greep het aanbod om thuis te werken aan... maar dat had ik beter niet kunnen doen, want in de loop van de ochtend viel de stroom uit. De elektriciteitskabels zijn hier grotendeels bovengronds en als de wind sterk genoeg is om een boom on te blazen, zijn elekticiteitspalen zeker niet veilig... Ik las op een nieuws-site dat er in Noord-Californie bijna 400,000 mensen zonder stroom zitten.

De hele ochtend had ik telefonische vergaderingen die ik mooi met mijn mobieltje kon bijwonen en na de lunch gingen Cindy en ik naar een koffieshop in de buurt waar de stroom nog wel werkte. Daar hebben we de hele middag op onze laptops zitten werken. Was best gezellig.

Mijn uitzicht in Muddy's, de koffieshop waar we de hele middag waren

Geen opmerkingen: