dinsdag, juni 12, 2007

Sonoma

Zondag vertrokken we naar de wijnbebieden iets ten noorden van San Francisco. Om precies te zijn naar Sonoma, in de Sonoma Valley iets ten westen van de Napa Valley. Napa is dan wel het meest bekende wijngebied van de VS, het is er ook ernorm commercieel en toeristisch en het plaatsje zelf is niet zo gezellig. Sonoma heeft veel meer karakter. Dat merk je meteen al je in het centrum bent. Voor een Amerikaanse stad is er veel historie en die wordt met zorg in stand gehouden. Er is zelfs een State Park, waar een deel van de gebouwen in het centrum, zoals de missiepost uit 1823, onder vallen.

We hadden in Sonoma met Ken en Sue, Cindy's ouders, afgesproken om een paar dagen te gaan wijnproeven. In drie dagen heb ik veel nieuwe indrukken gekregen... met onderstaande foto's probeer ik een indruk te geven van ons tripje
.

We werden onthaald door deze acteurs die in de kleding van de negentiende eeuw op straat rondhangen.

We verbleven in het Sonoma Hotel, gebouwd in de jaren 1880 .
Ook van binnen was het oude karakter goed bewaard gebleven, al hadden ze daarvoor wel de inboedel van een Frans hotel hierheen gebracht...


Onze eerste proeverij bij Gundlach Bundschu. Elke wijnmakerij is hier weer helemaal anders; klein en groot, maar ook in allerlei stijlen die referen aan de wijngebieden in Europa wat betreft druivensoorten van de wijnen en bouwstijlen van de gebouwen. Zoals de naam al doet vermoeden, had deze 'winery' Duitse roots.

We bleven er om te picknicken.

Ik liep er Roelof tegen het lijf... oorspronkelijk uit Den haag, maar nu gevestigd in San Diego. Altijd leuk om Nederlanders die ook in Amerika wonen te ontmoeten. Hij bleek me al herkend te hebben, want hij leest mijn blog!

Op naar de volgende stop! We reden in de auto van Ken en Sue: een Chevrolet waar we gemakkelijk met z'n zessen inpasten.
Shug

Bij Shug proefden we tussen de wijnvaten.


Onze laatste stop van de dag was bij
Gloria Ferrer, een wijngoed bekend om z'n champagne-achtige wijnen. Dit was duidelijk een luxere wijnmakerij. Heerlijk genoten van het prachtige uitzicht.
Terug in de lobby van het hotel stond er weer een glasje wijn voor ons klaar.

's Avonds Cindy's verjaardag gevierd bij The Girl and the Fig, het restaurant van ons hotel.

We hebben heel wat wandelingen door Sonoma gemaakt: rondom het grote plein en langs verschillende van de straten die er opuit komen. Het is er prachtig - kijk maar naar de onderstaande foto's.




Het stadhuis
Het gebouw in de verte is Hotel El Dorado, een van de nieuwste een hipste tenten in Sonoma. Onze tweede avond hebben we er gegeten in El Dorado Kitchen - echt een aanrader! De chefkok komt van de French Laundry, volgens sommigen het beste restaurant van Amerika!


De cactussen stonden in bloei.

Fris en fruitig naar de eerste proeverij van de tweede dag bij Wellington, een kleine wijnmakerij. We waren de enigen daar, dus kregen alle aandacht, en zoveel wijn te proeven als we wilden.

Proviand voor de picknick inslaan in Healdsburg

We vonden een fantastische plek bij Passalacqua, een winery met verrukkekelijke wijnen en een prachtig uitzicht. We hebben er uren van genoten (we hadden niets beters te doen).



Het reisgezelschap verzameld voor het hotel om samen naar de overkant van de straat te lopen voor het diner bij EDK (gisteravond).


Vanochtend in de lobby van het hotel, klaar voor onze laatste dag.

Nog even bellen met kantoor voordat we wijn gaan proeven. Er zijn te veel belangrijke zaken op het werk aan de gang om drie dagen lang helemaal geen contact te hebben. Ik heb met een half ook mijn email gevolgd... morgen moet ik wat serieuzer door de honderden ongelezen emails.

Eerst nog even genieten van Viansa, een wijnmakerij in Toscaanse stijl.



De wijnen die we na drie dagen proeven het lekkerste vonden.


Weer een picknick.. om het af te leren.
Het uitzicht vanaf onze lunchplek.

Op weg naar huis, met het dak open, want het was bijna 90 graden.

Zo ziet de omgeving eruit.

Op de terugweg stopten we bij het uitzichtspunt op de Golden Gate Bridge.

Waar we een uitgebreide fotosessie hadden...



Eindelijk heb zelf ook dit klassieke plaatje van San Francisco geschoten!

2 opmerkingen:

Roelof zei

Beste Christel,

leuk je een keer ontmoet te hebben. En meteen de hele familie ook maar, ze bestaan allemaal echt! Ik ben alleen niet zo fotogeniek he? Ben ik effe blij dat je mijn achternaam er niet bij hebt gezet.

Groet, Roelof

Christel zei

LOL! Ik vond het juist een leuke foto... Tof om je te ontmoeten.

Achternamen laat ik altijd achterwege, want je weet maar nooit. Ik schrijf de blog voor vrienden en bekenden, maar ik weet dat in prinicipe iedereen mee kan lezen ;-)