donderdag, juni 14, 2007

Bezoekers

Na dagen van decadentie, uit eten gaan en wijn drinken, dacht ik weer even rustig aan te kunnen doen wat betreft mijn inname, maar ik heb me vergist. In de afgelopen twee dagen ben ik alweer drie keer uit eten geweest! Ik heb dan wel mijn vader en Ans op het vliegveld afgezet, er waren nog meer bezoekers uit Nederland in de Bay Area deze week...

Gisteravond had ik met René, een journalist uit Nederland die hier op persreis is, bij Medjool afgesproken. Het weer was er perfect voor, al koelt het in de stad na zonsondergang altijd flink af. Je kunt hier eigenlijk nooit in je T-shirt 's avonds buiten zitten. Daarvoor zouden we 20 kilometer naar het zuiden, noorden of oosten moeten wonen. Gelukkig hebben ze op het dak van Medjool terrasverwarmers, zodat we konden blijven om te genieten van de prachtige zonsondergang.

Vanmiddag had ik een lunchafspraak met de CEO va een van mijn klanten. Ik reed ervoor naar Los Gatos, zo'n 40 minuten met de auto. Het was bijna te warm om met open dak te rijden (op het zuidelijkste punt was het 100 graden Fahrenheit), maar ik heb het toch gedaan.

Zojuist kom ik terug van een etentje met Eva, een collega uit Nederland die hier op vakantie is. Leuk om weer even bij te praten en te horen hoe het kantoor in Amsterdam gaat. Natuurlijk hadden we het over de verschillen in PR hier en in Nederland. Zo houdt elk accountteam hier allerlei kalenders bij: een met awards, een met geplande artikelen in vakbladen, een met congressen en ga zo maar door. Die worden aan het begin van het jaar opgesteld en de zaken die op zo'n kalender terecht komen bepalen voor een deel het PR programma van dat jaar. Zo is er ook veel meer administratief werk op een account hier. Dat werk hoef ik overigens niet zelf uit te voren; het is typisch iets voor de jongere mensen binnen het bureau.

We poseerden nog even voor ons kantoor hier in San Mateo.

3 opmerkingen:

Marleen zei

Wauw Chris, mooie outfit beb je aan!!

Christel zei

Dank je :-) Bedoel je die met de rok?

Ward zei

Hi christel,

Leuk dat tenminste nog één van de journalisten je heeft kunnen spreken. Jammer dat je er zondag bij onze borrel niet bij kon zijn. Het was weer heel gezellig. wellicht volgend jaar?