donderdag, mei 31, 2007

Justin.tv

Vanmiddag gingen we naar het kantoor van een ander PR bureau. We werken sinds kort voor een nieuwe klant en wij zijn voor dat bedrijf het tweede bureau en de vergadering was bedoeld om de samenwerking te bespreken.

Het andere bureau is klein, een boutique zoals ze dat hier noemen. Ze zitten in de stad vlakbij het water, dus niet downtown tussen de wolkenkrabbers. Hun kantoor was in een mooi oud pand dat ze deelden met een grafisch ontwerpstudio. Leuk om zo ook eens bij een ander een kijkje te kunnen nemen.

Vervolgens ging ik door naar sfbeta, een maandelijkse borrel voor de Web 2.0 sector (als je daarvan kunt spreken). In het Engels heb je niet echt een goed woord voor borrel, maar zoiets als dit wordt hier een 'mixer' genoemd, oftewel een plek om met anderen te mixen... te netwerken dus. Het deed me erg denken aan First Tuesday van een paar jaar geleden, alleen voor dit event moet je entree betalen. Deze tweede generatie internetbedrijven heeft dus toch van de eerst geleerd ;-)

Ik was er met mijn collega James en al snel liepen we Justin tegen het lijf. Vanwege zijn site (en bedrijf) justin.tv is hij in enkele maanden een van de meer prominente figuren op het Web geworden, en eigenlijk ook daarbuiten want de traditionele media berichten inmiddels ook over hem. Justin loopt 24 uur per dag met een webcam rond en je kunt zijn leven en wie hij ontmoet volgen via zijn site. Vandaag om tien over zeven waren James en ik er te zien...



Geen opmerkingen: