woensdag, mei 30, 2007

Gratis lunch

Kevin, een van mijn jongere teamgenoten, vroeg een groep collega's mee naar L&L, een Hawaiiaans fastfood-restaurant, waar ik op Ohahu voor het eerst gegeten heb. Hij had zijn visitekaartje achtergelaten voor een promotie-actie en was uitgekozen voor een gratis lunch. Maar zoals het gezegde hier gaat: "There is no such thing as a free lunch".

De lunch was georganiseerd door een vertenwoordiger van Ameriprise die ons een speech gaf over financiele planning, de dienstverlening die Ameriprise verkoopt. Het praatje was duidelijk op mijn jongere collega's gericht. Veel Amerikanen die nog niet lang agestudeerd zijn hebben met hoge studieschulden te maken en daar bovenop in de meeste gevallen credit cards die afgebetaald moeten worden.

Hoe dan ook, ik voelde me niet echt aangesproken. Toen ze me vertelde dat deze lunches dure investeringen zijn voor het bedrijf, wist ik helemaal zeker dat ik niet in de doelgroep zat. Bij L&L eet je voor ongeveer 5 tot 7 dollar per persoon.

Geen opmerkingen: