woensdag, maart 27, 2013

Flipboard 2.0

Gisteren hebben we Flipboard 2.0 uitgebracht, en daarmee de belangrijkste produktvernieuwing sinds het bedrijf van start ging. Vanaf nu kan iedereen zelf tijdschriften samenstellen op basis van de artikelen, foto’s en video’s die je in Flipboard tegenkomt. Gisteravond waren we met z'n allen in feesstemming en werkte we tot laat door om ervoor te zorgen dat alles goed verliep.

De afgelopen weken heb ik het er enorm druk mee gehad en maakte ik lange werkdagen. Nu het ei eindelijk gelegd is, is er een gevoel van opluchting.

Naast ieders gewone werkzaamheden, moesten we ook de beta-versie van Flipboard 2.0 zoveel mogelijk gebruiken om ‘bugs’ te vinden. We moesten van alle gekke en onverwachte dingen melding maken, zodat de programmeurs de softwarecode konden aanpassen om het problem te verhelpen. 

Het was gaaf om de afgelopen maanden het produkt steeds meer vorm zien krijgen, tot het uiteindelijke eindresultaat. Ik begon er ook steeds mee plezier in te krijgen om mijn magazines samen te stellen. Ook na een lange werkdag, kan ik het niet laten om nog even wat artikelen in mijn tijdschriften te ‘flippen’. Het is mijn nieuwste verslaving... ik heb er 20, waarvan ik Stay, Going Dutch, Equality Now en I love Mashups het meeste bijhoud.

Na de lancering gisteravond, kon ik nog niet meteen weer op adem komen want vandaag zit ik alweer in het vliegtuig naar New York voor een congres van tijdschriften-uitgevers. Vroeger kon je nog een dutje doen in het vliegtuig, maar met omdat mijn vlucht wi-fi had, kan ik blijven e-mailen... en op een dag als vandaag is dat ook wel weer handig want verschillende journalisten mailen met vragen. De meesten hadden voor de launch al geinformeerd:

 Eric Feng, onze CTO, laat aan een journalist van Engadget Flipboard 2.0 zien.

Forbes interviewt Flipboard's CEO Mike McCue

Geen opmerkingen: