maandag, juli 30, 2012

Goed doel

Hollywood lonkt naar Silicon Valley, en Silicon Valley flirt met Hollywood. De filmindustrie kan niet meer zonder technologie en elk internetbedrijf weet: 'content is king'. De kruisbestuiving groeit, mede omdat steeds meer sterren de impact van social media als Twitter en Facebook intdekken. Daarbij komt dat nerds het best spannend vinden om het beroemdheden op te trekken.

Mede daarom koos actrice Eliza Dushku, bekend van o.a. de TV series 'Dollhouse' en 'Buffy the Vampire Slayer', San Francisco voor de lancering van haar nieuwe goede doel, THRIVE-Gulu. Ze deed het samen met regisseur Joss Whedon. THRIVE-Gulu zet zich in voor slachtoffers van burgeroorlog in Uganda.

Door de introductie met een feestje in San Francisco te vieren, hoopten de organisatoren op extra veel aandacht in social media; op Twitter, Facebook, Instagrams en blogs. Maar misschien nog belangrijker: ze mikten duidelijk ook op de meer welgestelden in Silicon Valley om geld op te halen voor het goede doel. Er liepen inderdaad wat hot-shots rond. En de band Randi Zuckerberg, die haar broer Mark Zuckerberg Facebook hielp oprichten, speelde er.. Zij had een parodie geschreven op 'Call me maybe' van Carly Rae Jepsen, getitled 'fund me maybe.'





Geen opmerkingen: