donderdag, september 01, 2011

Nederlandse week

Deze week heb ik redelijk veel Nederlands gesproken.. niet met vrienden en familie in Nederland, maar voor werk.

Maandag was ik op de Nederlandse radio - Business News Radio om precies te zijn - om te praten over Silicon Valley. De redactie had me gevonden via Twitter en zo bij mijn blog terecht gekomen. Mocht je het gemist hebben, kun je het hier online beluisteren.

Afgelopen week was ik al op het Nederlands consulaat voor een receptie met Nederlandse start-ups in Silicon Valley en een groep journalisten uit Nederland. Ik gaf er een hele korte presentatie over Flipboard. Met een aantal van hen was ik deze week nog aan het mailen. (Rechts op de foto het prachtige uitzicht vanuit het consulaat in San Francisco.)

Naar aanleiding daarvan was ik dinsdag uitgenodigd om bij een bijeenkomst te zijn die georganiseerd was voor een delegatie van de Europese Commissie voor de Digitala Agenda voor Europa, onder leiding van Nelie Kroes. Ook daar gaf ik een korte demonstratie van Flipboard en die viel blijkbaar goed in de smaak want achteraf kwamen heel wat mensen naar me toe om te zeggen hoe gaaf ze Flipboard vinden. De commissaris gaf me zelfs een schouderklopje.

Vervolgens sprak ik donderdag met een oud-collega bij Edelman in Amsterdam. Ze wilde me interviewen voor twee blogs waar ze voor schrijft. Af en toe gooi ik er wel eens een Engels woord in (hoe zeg je 'curation' in het Nederlands, bijvoorbeeld) maar ik kan me nog best redden in het Nederlands... thank you very much.



1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig maar dat je het Nederlands niet verleerd, anders moet ik weer naar engelse les... :))Wel heel erg leuk dat Flipboard zo gewaardeerd wordt! Liefs, Heidi