vrijdag, september 02, 2011

Dreamforce


Deze week werd ook Dreamforce gehouden.... ja de hele week, an zondagavond tot vrijdagmiddag. Het is het jaarlijks evenement dat Salesforce organiseert voor klanten, partners en geïnteresseerden. Het heeft geen directe relevantie tot mijn dagelijks werk, maar ik had dit jaar tijd om eens een kijkje te gaan nemen. Gisteren was ik daarom even in Moscone, waar ik al heel wat beurzen en congressen heb bezocht inmiddels. Het complex bestaat uit drie hallen en voor het eerst werden ze alle drie door een event in beslag genomen.

Ik was niet alleen enorm on de indruk van de grootte van Dreamforce, maar ook over de organisatie. Overal stond wel iemand van Saleforce om je te helpen de weg te wijzen of te woord te staan over een product. Er waren zelfs klaarovers die de grote massa's mensen hielpen met oversteken om van de ene naar de andere hal te komen. Aan de buitenkant van de hallen hingen billboards met foto's van sprekers, veelal klanten van Salesforce.

Het congres-gedeelte had allerlei interessante sprekers - van de CEO van Burberry tot analyst Charlene Li tot de chairman van Google, Eric Schmidt. Alles is op de website te bekijken. 's Avonds was er een feest met Will.I.Am (van de Black Eyed Peas) als DJ.

Ik had alleen tijd om het beurs-gedeelte van het evenement te bezoeken. Ik was met name geinteresseerd in Radian6, een product om inzichten te verkrijgen uit de grote stromen informatie van Twitter, Facebook en andere social media.

Op de beurs waren niet alleen de vele verschillende producten van Salesforce te zien, maar ook allerlei partners waren vertegenwoordigd met grote stands. Een succesvol IT-bedrijf weet een heel ecosysteem om zich heen te vormen van bedrijven die een deel van de technologie of de daarmee gecreëerde data op nieuwe producten en diensten te maken.

Geen opmerkingen: