zondag, april 26, 2009

El Rio

Als ik mijn rustige straat uitloop, kom ik uit op de drukke Mission Street. Kortom, in twee minuten lopen zit ik midden tussen de winkeltjes, eettentjes en bars. Het zijn over het algemeen geen hippe tenten, maar meer kroegen, al kan je een bar hier niet goed vergelijken met een bruin café. In Nederland is een café veel opener; hier zie je aan de buitenkant vaak niet veel meer dan een deuropening en een donker hol. Je zult ook nooit kinderen in een café zien - het zijn geen familiegelegeheden zoals je in Nederland wel eens ziet. Je moet immers 21 zijn om binnen te mogen. Pas als je binnen bent zie je dat er best een aardige sfeer hangt, al komt er geen zonlicht in zo'n kroeg. Je heb heel veel van dat soort gelegenheden hier... zo'n donker hol wordt een een 'dive bar' genoemd.

Aan het einde van mijn straat zit El Rio, da's zo'n dive bar, ook al is er een binnenplaats. Het is een van de vele tenten in de stad die een maandelijks vrouwenfeest organiseert. Het is van drie tot negen uur op de vierde zaterdag van de maand, en dan wordt er gedanst op rap- en salsamuziek in de binnenplaats. Ik ging er gisteren voor het eerst heen - ik had er met een paar vriendinnen afgesproken en kwam nog verschillende andere vriendinnen tegen. Het was supergezeliig, ondanks dat ik snipverkouden was.




Overigens, dat ik zo intiem met anderen op de foto sta, zegt niets. Amerikanen hebben de neiging enorm dicht tegen elkaar aan te kruipen als er een camera voor hun gezicht gehouden wordt...

1 opmerking:

Marleen zei

ziet er gezellig uit!