dinsdag, maart 10, 2009

Puerto Rico

De afgelopen week heb ik weer een stukje van de wereld gezien. We voeren op de Westerdam, een schip van de Holland-America Line, langs Grand Turk, Puerto Rico, Saint Thomas en een prive-eiland, eigendom van de cruisemaatschappij.

Puerto Rico en St. Thomas zijn Amerikaans grondgebied en dat betekent dat er veel Amerikaanse toeristen heen gaan. Van St. Thomas heb ik alleen de onderwaterwereld gezien, want ik ben er gaan snorkelen, maar hoorde van anderen dat het er barst van de juwelierszaakjes.


Dat zag ik ook in San Juan, de hoofdstad van Puerto Rico. Juweliers werden daar afgewisseld met soevenierszaakjes die grotendeels kitch verkochten, met een “made in Indonesia” stikker erop.

San Juan is gesticht in 1521 gesticht door de Spanjaarden en is daarmee de op een na oudste stad in Noord- en Zuid-Amerika gesticht door Europeanen. Ondanks dat het eiland ook nog in Britse en Franse handen geweest is, is de sfeer in het oude deel van de stad nog steeds heel Spaans. Er is heel wat om dit eiland gevochten, vandaar de twee forten aan de rand van de oude stad.

Ik heb er een dag rondgelopen met Cecelia. We hebben redelijk wat kunnen zien, want we bleven deze dag tot 's avonds laat in de haven (ander dagen vetrokken we aan het einde van de middag weer.) We hadden zelfs tijd om een glaasje sangria op een terrasje te drinken...



















Hebben heel wat vrienden gemaakt op de boot. Hier zitten Cecelia, Heidi en ik op het terras met Cassandra en Andrea.

Geen opmerkingen: