vrijdag, december 19, 2008

Liefdadigheid

Vandaag was ons eigen kantoor aan de beurt om een kerstfeest te geven. Zoals ik al eerder schreef werd er niet zo uitgepakt als andere jaren, maar het was een aangeklede borrel in een wijnbar voor alle medewerkers. Gisteren was er ook al een kerstviering bij ons op kantoor voor alle kinderen van mijn collega's, ook dat is een traditie.

Er wordt nog een hoop meer gedaan om stil te staan bij de feestdagen. Zoals elk jaar is weer een 'wall of wishes' met kadowensen van gezinnen in een opvanghuis. Dit jaar heb ik een parfumset voor een vrouw van 25 gekocht.

Daarnaast was er een groep van kantoor die een bezoek ging brengen aan bejaarden en spullen voor hen inzamelde. En er was een derde liefdadigheidsactie op kantoor om winterjassen in te zamelen. Deze laatste actie maakt onderdeel uit van een jaarlijkse, nationale campagne die steeds groter wordt.

Liefdadigheid alom deze tijd van het jaar. Bij supermarkten staan mensen eten in te zamelen en wordt het winkelend publiek gevraagd iets exrta's te kopen voor mindebedeelden. Op verschillende van de feesten waar ik de afgelopen tijd geweest ben, word je gevraagd iets van speelgoed me te brengen.

Amerikanen doen over het algemeen wat ze kunnen om hun steentje bij te dragen. Ze voelen het als hun verantwoordelijkheid als je het zelf goed hebt.

Geen opmerkingen: