woensdag, december 24, 2008

Autobanden

Gisteren in de lunchpauze heb ik nieuwe banden op mijn auto laten zetten. Zelfs ik kon zien dat het harde nodig was. Ik besloot niet naar de Toyota-dealer te gaan maar naar een bandenspeciaalzaak: Big O Tires. Ze doen ook andere routineklussen aan auto's zolas het verversen van olie, maar verdienen hun boterham grotendeels met banden en wielen.

Zonder afspraak kon ik er meteen terecht en was ik binnen drie kwartier weer buiten. Weer een item van mijn to-do-lijst af...

Voordat ik weg kon rijden, moest de verkoper de DOT-nummers van de banden in de computer invoeren. DOT staat voor Department of Transportation, de Verkeer- en Waterstaat van de staat Californië. Zij houden bij waar en wanneer de banden gemaakt zijn, mocht er ooit wat mee aan de hand zijn. Da's weer zoiets typisch waarin Californië strenger is dan de rest van de VS

1 opmerking:

denis zei

O,o, Big-O ? Ik haal mijn banden altijd bij de Costco (soort Makro)- goedkoop, goede merken, gratis rotatie (wat ik nooit doe).