maandag, oktober 13, 2008

Fabulosa

Vanmiddag kwam ik thuis van een lang weekend in Guerneville aan de Russian River. Daar was ik voor Fabulosa, een muziekfestival.

Het festival was in z'n eerste jaar een klein van opzet, georganiseerd door en voor vrouwen. Zaterdag speelden allerlei rockbandjes en zondag stond in het teken van singer-songwriters. De sfeer was heel relaxt. Het publiek was, ondanks dat het bijna allemaal vrouwen waren, heel gemeleerd. Van oudere plattelandsvrouwen die zijn bleven steken in de jaren tachtig tot punkers vol tattoos tot moderne stadsmeiden. Dat spectrum zou je in Nederland niet senl tegenkomen. 's Avonds waren er dansfeesten - de ene avond dansten we op soul en twist uit de jaren '60 en de andere op hip-hop van nu.

Ik was er met Jamyrson heen gegaan en ontmoette er verschillende vriendinnen. Pam en Jeroi, van Blame Sally, speelden er bijvoorbeeld ook. Het weer was prachtig: overdag was het warm genoeg om in bikini te liggen. Zodra de zon onder ging, daalde de temperatuur enorm hadden we zelfs een beetje nachtvorst. Ik heb niet zoveel foto's gemaakt deze keer, maar hier wat indrukken.


We hadden een huis gehuurd, iets buiten het centrumpje van Guerneville. Het stond in de Redwood-bossen, waardoor het er binnen altijd donker was...
Hier vond het festival op zaterdag plaats.Er was ook een zwembad bij


Mijn lunch... Een van de optredens op zondag

Amy Myers en Judea Eden speelden voor deze gelegenheid samen.

Jeri en Pam

Geen opmerkingen: