zaterdag, juli 14, 2007

Chicago

Het was bijna vijf uur vliegen naar Chicago; ik landde tegen acht uur plaatselijke tijd. Het is hier twee uur vroeger dan in San Francisco. Zoals je op het kaartje kunt zien, ligt Chicago niet eens zoveel noordelijker dan San Francisco. Deze tijd van het jaar is Chicago warmer dan San Francisco. Het is hier overdag ruim dertig graden, maar 's winters kan het flink koud worden. Tien graden onder nul is niet ongebruikelijk, en tel daar nog maar een flinke wind chill factor bij op, want de bijnaam van de tweede stad in de VS is de 'windy city'.

In het vliegtuig heb ik het een en ander voor werk gedaan – een mail voor een klant voorbereid, veel nieuws gelezen en mijn uren van vrijdag nog even opgeschreven. Cindy kwam gisteren om vijf uur terug uit Portland, waardoor ik aan het einde van de dag net geen tijd meer had om dat te doen.

Ik ben nu in het Hard Rock Hotel in Chicago. Ze gaven me een upgrade naar een kamer op de 28ste verdieping. Het hotel zit aan Michigan Avenue in het centrum van de stad. Aan deze straat zitten alle sjieke winkels - hij wordt ook wel de Magnificent Mile genoemd. Ik heb even een wandeling gemaakt om de buurt een beetje te verkennen, maar ik heb nog het meeste van de stad gezien vanuit de taxi... en vanuit mijn hotelraam natuurlijk.

Uitzicht uit de taxi

Uitzicht vanuit mijn kamer

Geen opmerkingen: