maandag, november 06, 2006

Oostkust

Ik ben aan de oostkust met de CEO van een van mijn klanten om morgen en overmorgen een reeks van interviews te begeleiden met journalisten in New York en Boston. Zojuist ben ik in New York aangekomen en ik zit nu in een hotel aan 39th Street. Mijn kamer is op de 17de etage... of liever mijn appartement, want de kamer die ze me gegeven hebben heeft een keuken, een huiskamer, twee slaapkamers en twee badkamers.

Het valt me op dat in New York alles net iets smoezeligger is - het hotel, de winkels, de taxi's, de straten. Vlekken in het tapijt, kauwgum op straat, kleine dingen kapot.

Ondanks dat het hier al na elven is, ging ik net nog even iets te eten halen. In Californie is het drie uur voreger en op binnenlandse vluchten wordt geen eten meer geserveerd, dus ik had wel honger. De meeste restaurants en winkels waren al gesloten, alleen een felverlicht Chinees restaurant was open. Helaas had ik mijn camera niet bij me, anders had ik kunnen laten zien hoer de typisch New Yorks dat tentje eruit zag. Er zaten allerlei lekkagevlekken in het syteemplafond; boven de bali hingen verbleekte en vergeelde foto's van verschillende gerechten en in de open keuken zag je het vet van de muren druipen. Het eten was prima. Ik heb het in mijn suite opgegeten.

De TV staat aan terwijl ik dit typ. Na wekenlang van campagnespotje van Schwarzenegger en Angelides, en van de vele referenda in Californie, zie ik hier heel andere spotjes. Ook op de grote, landelijke zenders zijn de reclameblokken aangepast aan de regio. Zojuist kwam er een van Hillary Clinton voorbij. Morgen zijn de 'midterm' verkiezingen. Als ik het me goed herinner hoor je hierover niet zoveel in Nederland, maar de verkiezingen van morgen zijn geen peuleschil. Niet alleen wordt er voor het parlement gekozen (hoger- en lagerhuis), maar ook voor de gouveneur van elke staat. Ik ben benieuwd wie er wint...

Ik check nog even mijn email en dan ga ik zo naar bed. Morgen moet ik om half zeven op... en dat is voor mijn biologische klok drie uur vroeger.

1 opmerking:

Marleen zei

Bij ons is het behoorlijk uitgebreid op TV geweest!