dinsdag, oktober 03, 2006

Studiereis

Na een drukke dag, waarin mijn security-klant weer een worm ondekte, ik me over een launch-strategie voor een nieuwe klant moest buigen en aan voorstellen voor twee andere klanten moest werken, waren we bij Dennis uitgenodigd.

Hij had een barbeque georganiseerd voor een groepje Nederlanders die een studiereis langs bedrijven in Silicon Valley maken. Twee van hen kende ik uit Nederland, Igor en Boris.

Zo langzaam kan ik een blog beginnen over 'Nederland door mijn ogen' want ik merk dat ik heel wat dingen van Amerika als normaal ga beschouwen. Zo kan ik me bijna niet voorstellen dat een groep Amerikaanse ondernemers een dergelijk trip naar Europa of Azië zou maken. De meeste ondernemers hier zijn zo enorm gedreven dat ze niet zomaar een paar dagen weg zouden gaan zonder een heel concreet doel te hebben. Het ontmoeten van mensen en inspiratie op doen, zijn hier geen op zichzelf staande doelen. Het zijn wellicht middelen die tot een doel (lees succes) leiden.

Geen opmerkingen: