zondag, januari 27, 2013

ALT Summit

Nog geen dag thuis, en ik stapte alweer in het vliegtuig. Deze keer naar Salt Lake City in Utah, voor een ALT Design Summit. Dat is een conferentie voor bloggers, maar niet het soort bloggers waar ik normaal gesproken mee omga, die over technologie en social media schrijven. Je zou het een ‘mommy blogger’-conferentie kunnen noemen, want veel van de deelnemers zijn moeder, en minstens 98% vrouw. Alleen de onderwerpen, waarover deze groep schrijft is veel breder dan opvoeding en kinderen. De blogs gaan ook grafische vormgeving, event-organisatie, inrichting, gezondheid, voeding, knutselen en creativiteit.


Veel van de bezoekers hebben een eigen bedrijf en bloggen, maar ook tweeten, pinnen en andere vormen van social media helpen daarbij.  Met zoveel creatieve vrouwen bij elkaar, was de sfeer van deze conferentie ook heel anders dan ik gewend ben. Heel vriendschappelijk en positief. Iedereen was vol aandacht in de sessies en geïnteresseerd in elkaar. Er waren erg goede sprekers, waaronder Chris Anderson die het over zijn nieuwe boek Makers had (zie foto).

's Avonds waren er feesten met thema's waar iedereen een meedeed en zich voor uitdoste. Wij gaven een feestje met Hollywood als thema, waarvoor ik videos heb gemaakt.

Van Salt Lake City zelf heb ik niet zoveel gezien. Naast het drukke programma, was het ook te koud om even een wandeling te maken. De eerste avond liepen we wel naar en restaurant en verder moest ik het met het uitzicht vanuit mijn hotelkamer doen.

Op weg naar ons diner liepen we langs de 'state liquor store', want in Utah zijn veel drankverkooppunten in handen van de overheid. De staat heeft zelf een ministerie voor het toezicht op alcoholische dranken.

 Het uitzicht vanuit mijn hotel kamer: het is niet alleen wit, maar er hangt een dikke laag smog. Het was zelf overal op TV dat de luchtkwaliteit in Salt Lake City op het moment bijna net zo slecht is al in Beijing.


Een van de videoclips die ik tijdens Alt gemaakt heb voor ons Hollywood feest. Het geeft een goede indruk van de hele conferentie.

Een video van het grote themafeest op donderdagavond. Alles in de stijl van Cluedo.

Bij binnenkomst van ons feest: we hadden de rode loper uitgerold.  Daar namen we foto's van de bezoekers, alsof ze beroemdheden waren




 Ons team, met "echte" beroemdheden.

Geen opmerkingen: