zondag, februari 05, 2012

Academy of Sciences

Gisteren was ik voor het eerst in de California Academy of Sciences, een natuurkundig museum in Golden Gate Park. Ik wilde er al een hele tijd eens naartoe het was een van mijn goede voornemens voor dit jaar om daar eindelijk eens werk van te maken. Het bezoek van een vriendin uit New York gaf de aanleiding.

Ik had gehoord dat er een regenwoud binnen te vinden zou zijn. Dat was inderdaad de topattractie. Niet zo groot als die in de botanische tuin van Amsterdam, maar wel heel goed gedaan met drie niveaus, inclusief een Amazone aquarium, levende vlinders en vogels. Ook waren er heel wat exotische reptielen in terrariums... de meeste exemplaren had ik werkelijk nog nooit eerder gezien. Andere hoogtepunten van het museum zijn het planetarium en het 'levende dak', dat helemaal begroeid is.







 Het levende dak

Uitzicht op het De Young Museum vanaf het dak

1 opmerking:

marijke zei

Ik vind het nog altijd jammer dat we uit SF terug naar Belgie verhuisd zijn voor het museum open ging.