maandag, januari 02, 2012

Draadloos

Na zes jaar heb ik de kabel opgezegd, voor zowel televisie als internet. In het afgelopen jaar heb nauwelijks op de bank gezeten om TV te kijken. Tegenwoordig kijk ik dat beetje televisie (vooral het nieuws) op mijn iPad of iPhone via podcasts of apps as Hulu en ABC Player. Maar daarvoor heb je een snelle internetverbinding nodig, dus ik moest een alternatief vinden voor Comcast, het kabelbedrijf hier. Natuurlijk is er ADSL van AT&T, maar da's minder snel en de klantenservice is net zo bagger.

Een collega vertelde me dat hij een jaar geleden geswitcht is naar Monkey Brains, een lokale internetprovider die een antenna op je dak plaatst voor een snelle verbinding. Vanaf nu betaal ik 35 dollar per maand, in plaats 120.


En het is niet zo dat ik geen TV meer kan kijken, want ik heb ook een Roku aangeschaft, een klein doosje dat TV programma's via internet binnenhaalt. Draadloos. Ik kan niet alles zien, maar genoeg voor die ene avond per maand. Ik kan er ook films on-demand mee zien, foto's op Facebook bekijken en naar mijn Pandora radiostations luisteren.

En nu ik toch bezig ben... ik heb ook een Sonos-speaker aangeschaft voor in mijn slaapkamer. Om eerlijk te zijn, ik wilde 'm aanschaffen, maar toen ik het erover had op Twitter, kreeg ik een reactie van iemand van dat bedrijf. Blijkbaar vond hij me interessant genoeg om me zo'n luidsprekersysteem gratis toe te sturen.

Je verbindt een klein apparaat, de bridge, met je draadloze router en vervolgens kun je in je hele huis de Sonos luidsprekers plaatsten. Ze hebben alleen een stopcontact nodig en maken draadloos contact met die bridge en zo met je netwerk en het internet.

Als mijn computer ook aanstaat kan ik naar alle muziek in mijn iTunes luisteren. Maar ik kan ook naar Spotify, Pandora en internationale radiostations luisteren. De keuzes zijn eindeloos. En mijn iPhone is de afstandsbediening. Echt super.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor de info! Moet toch een beetje bijblijven, mocht iemand het over hebben, kan ik zeggen: "dat ken ik".... :))) Lotte heeft nu zo'n smartphone, zit ik nog met mijn oude mobieltje. Gelukkig heeft ze meer interesse in die dingen dan ik ook heb gehad, dus binnenkort kan ik alles aan haar vragen... en misschien krijg ik ooit haar afdankertjes ;))

Christel zei

Yay Lotte! Ik heb al ruim tien jaar een smartphone. Eerst een Blackberry, toen een Palm en de laatste jaren zweer ik bij Apple's iPhone. Dat apparaat is inmiddels belangrijker voor internet, email, social media en gewoon in verbonden met alles en iedereen te zijn dan mijn computer.

Anoniem zei

Een GRATIS luidspreker! Laat de Tilburgers het niet horen!
Grts Jp