maandag, december 27, 2010

Kerstavond


Ik heb een gezellige kerst achter de rug. Voor het eerst sinds jaren weer een thuis gevierd, en meteen maar goed gedaan ook, met boom, kado's, vrienden en veel eten.

Op kerstavond stond in het kader van Amerikaanse kersttradities. Zo hielden we pakjesavond; zonder gedichten weliswaar. Al ben ik er overigens achtergekomen dat er rond de kerst hier ook meer gerijmd wordt - dat zijn variaties op het gedicht 'Twas the night before Christmas.

Na een heerlijke kerstmaaltijd, schoven we stoelen bij de boom om onze pakjesavond te beginnen. Ik werd echt verwend met nieuwe trui en gewichten.

Daarnaast was er een kous gevuld met kleinigheidjes. Zo'n 'stocking' hoort echt bij de
Amerikaanse kerstgebruiken. Vast afgeleid van onze schoen die we voor Sinterklaas zetten. De kleinigheidjes worden hier 'stocking stuffers' genoemd en in mijn geval waren dat dingen als mijn favoriete kauwgum, lippenbalm, lekker thee en pepernoten!

De avond brachten we verder door met het bouwen van een 'gingerbread house'. Met een mengsel van poederstroop, eiwit en citroensap maakte we een plakkerige goedje waarmee we lappen kruidkoeken tegen elkaar konden plakken. Vervolgens versierden we ons bouwwerk met snoepgoed.

Kerstdag hadden we bezoek van Colette, Leslie en Cathy. Samen kookten we een heerlijk kerstdiner. Echt een perfecte kerst wat mij betreft.











Geen opmerkingen: