woensdag, september 15, 2010

Persreis

Deze week kwam een groep Nederlandse journalisten langs bij Flipboard. Ze waren op een persreis door Silicon Valley georganiseerd door PR bureau WhizPR. Naast bezoeken aan technologiereuzen als Google en Cisco kwamen ze een kijkje nemen op ons kantoortje.


Blijkbaar is er veel aandacht voor Flipboard in de Nederlandse media geweest, want iedereen was bekend met wat we doen en ik meen zelfs een paar fans te bespeuren onder de journalisten. Het kan dus zijn dat je een dezer dagen (weer) over Flipboard leest. Ze waren niet alleen gebiologeerd door het product, en wellicht de oprichter, maar ook met de financiering van Flipboard.

Toen een van de journalisten vroeg wanneer we de 10,5 miljoen dollar moeten terugbetalen aan de VC's, realiseerde ik me typisch venture capital voor Silicon Valley is. De Nederlandse vertaling met risicokapitaal is zo slecht nog niet - een VC krijgt een deel van een bedrijf in ruil voor een aantal miljon in de hood dat dat bedrijf ooit tientallen keren meer waard is. Afijn, als je er meer over wilt weten, lees mijn oudere blog post nog maar eens. ook het feit dat elke medewerker een aandeelhouder is, bleek de groep te verrassen, terwijl dat hier heel normaal is.

Na het bezoek gingen Arthur en ik uit eten met de groep bij Yoja, een Latijns-Amerikaans restaurant dat erg in de smak viel. Weer eens een hele avond Nederlands gesproken... en nog wel over werk-gerelateerde onderwerpen. Dat komt bijna nooit meer voor, maar ging nog prima...

UPDATE 22 september: Ik kreeg net een filmpje van het bezoek binnen, dat ik niet wilde onthouden. Hier is het:

Geen opmerkingen: