dinsdag, april 06, 2010

Mimosa's

Op paas-zondag had ik een aantal mensen uitgenodigd voor een brunch. Het idee werd het weekend ervoor geboren - ik stelde het aan een paar vriendinnen voor en die waren er wel voor in. Ik stuurde een mailtje aan nog een paar mensen, en zo waren we met veertienen op zondag. Gelukkig hoef je hier in de VS niet alles zelf te regelen. Ik liet in mijn mailtje weten dat ik voor eieren, brood, koffie en thee zou zorgen en deed een oproep aan de anderen om iets te eten of te drinken mee te brengen.

Iederen bracht wat mee, waardoor we een rijk gevulde tafel hadden met eieren, scones, fruit, kaas, aardappelen... en mimosa's! Een brunch in Amerika kan niet zonder mimosa's: champagne met jus d'orange. Er werd zelf zoveel champagne meegebracht dat ik nu nog drie flessen in de koelkast heb liggen.

Tegen zessen gingen de laatsten naar huis - kortom, het was weer erg gezellig. Helaas moest ik maandag weer gewoon werken. We kennen hier geen Tweede Paasdag.

Geen opmerkingen: