zondag, januari 24, 2010

Avatar

Al weken heeft iedereen het hier over Avatar. Bioscoopfilms krijgen hier over het algemeen meer aandacht en er wordt veel gehypt: voordat heel wat films in de bioscoop draaien, zijn er al weken lang commercials op TV die je het gevoel geven dat die nieuwe Oscar-winner eraan komt. Hoewel veel films best interessant klinken, laat ik de meeste aan me voorbij gaan omdat ik genoeg andere dingen te doen heb.

Avatar stak boven al dat lawaai uit en ondanks dat het niet echt mijn soort film is (ik hou niet van science fiction) wilde ik 'm graag zien. Enerzijds omdat uit alle verhalen van vrienden de indruk kreeg dat het écht een indrukwekkende film was, anderzijds omdat ie in 3D op een IMAX scherm vertoond werd in een van de bioscopen hier. Dat leek me een ervaring op zich.

Het was inderdaad een indrukwekkende film mede vanwege alle effecten. Ze zijn zo goed en alles lijkt zo echt dat je vergeet dat de film voor een groot deel mer de computer gemaakt is. Het is niet het soort 3D film waarbij van alles op je afkomt, maar het is meer alsof je in de diepte kunt kijken.


Met 3D brillen....


Grappig genoeg ging ik afgelopen week uit eten met Jen, die vertelde dat ze nog ooit met James Cameron, de regisseur van Avatar, gewerkt heeft. Jaren geleden werkte ze namelijk aan de set van Terminator, waarvoor ze verschillende decors gemaakt heeft.

Ze vertelde ook dat ze met Sharon Stone gewerkt had voor een Japanse commercial. Die was met iedereen aan het flirten, inclusief met Jen. In een scene waarin ze op een bank lag met weinig om het lijf, alleen bedekt met een lapje stof, vroeg ze wel tientallen keren aan Jen om dat stofje recht te leggen...

Zo'm onbereikbare wereld als Hollywood blijkt ineens dichterbij als ik van mijn eigen vrienden dit soort verhalen hoor!

Geen opmerkingen: