woensdag, november 19, 2008

Converter

Op mijn superkleine TV-tje in de slaapkamer krijg ik acht zenders via de antenne die uit het apparaat steekt (net als een radio-antenne). Op 17 februari is dat voorbij. Dan is er geen analoog TV-signaal meer in Amerikaanse ether. Miljoenen mensen moeten switchen naar een HDTV. Maar er is een alternatief: een 'converter box' aanschaffen, die het digitale signaal kan omzetten naar iets dat de oude analoge TV begrijpt. De overheid helpt daarbij.

Je kunt een kortingsbon voor 40 dollar aanvragen die je kunt besteden in een audio-zaak. Je hebt al converter van 40 dollar, maar de meeste zijn net ietsje duurder.

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n coupon aangevraagd. Het bleek een pasje te zijn met een individueel nummer. Ik heb de mijne bij Amazon besteed. Door 10 dollar bij te betalen had ik een converter, die gisteren aankwam. Het bleek een klein kastje ter grootte van een modem.

Nu heb ik ruim 20 zenders in de slaapkamer (een deel in het Spaans en Chinees) en de beeldkwaliteit is veel beter. Bedankt Amerikaanse overheid!

Geen opmerkingen: