dinsdag, december 04, 2007

Hackers

Een van mijn klanten is een security-bedrijf. Daar is een team van mensen die op verschillende plekken ter wereld op zoek zijn naar virussen, wormen, spyware en botnets. Ook proberen deze onderzoekers te achterhalen wie er achter deze kwaadaardige computerprogramma's zitten.

Toen ik vanochtend mijn email bekeek op mijn Palm, zag ik dat een van de onderzoekers in Engeland tegen creditcard-nummers was gestuit. Ze waren samen met de gegevens van de eigenaren op een forum voor hackers gezet. Kwaadwillenden zouden ermee bij Amazon of andere online winkel flink gaan inkopen.

Als zoiets gebeurd, willen we zo snel mogelijk iedereen informeren en waarschuwen, maar dat kan pas als alle informatie geverifieerd is en eventueel betrokke partijen geinformeerd zijn. In dit geval moest de FBI op de hoogte gebracht worden voordat wij het aan de pers konden melden. Het doorde tot in de loop van de middag voordat we het groene licht kregen om het gebeuren publiek te maken.

Geen opmerkingen: