dinsdag, augustus 22, 2006

Werkdag

Een klant van mij introduceert volgende week een nieuwe versie van een softwareprogramma en dat betekent dat we deze week druk zijn met interviews. Gisteren vonden er twee interviews met analisten plaats en op dit moment bellen we journalisten om ze te interesseren in interviews voor de officiele introductie. Het is hier heel gebruikelijk dat veel interviews voor de aankondiging plaatsvinden, zodat journalisten alvast een artikel kunnen schrijven.

Een van de redenen om analisten nog eerder in te lichten is om hun steun te krijgen. Analisten zijn onafhankelijke derden, die door journalisten vaak als bron gebruikt worden. Vooral bij een productaankondiging is het belangrijk om die steun te hebben, in de vorm van een referentie of een citaat in een persbericht. Vandaag heb ik zo'n citaat van
IDC weten los te peuteren! (Dat is een 'big deal' hier!)

In de middag ging ik met een collega naar een andere klant. Nu we verhuisd zijn, is het bijna een uur rijden om bij deze klant te komen, en vandaag zat ook nog het verkeer tegen. Er was een auto uitgebrand langs de snelweg. Drie grote brandweerauto's twee ambulance's en een aantal politieauto's waren uitgerukt. Het zag er ook ernstig uit...

De reden van ons bezoek aan de klant was om aan een presentatie te werken voor analisten en journalisten. Volgende week gaat de CEO en aan aantal andere medewerkers op pers- en analisttoer, zoals dat hier heet. Oftewel, ze bezoeken Boston om daar een aantal journalisten en analisten te bezoeken. Mijn collega gaat mee om te begeleiden (ik zou oorspronkelijk niet kunnen, maar achteraf gezien had ik ook mee kunnen gaan... helaas, ik heb ezelf een reisje door de neus geboord).

Samen met de PR- en marketingmanager (links op de foto met mijn collega) werkten we aan de powerpoint-presentatie - het duurde langer dan gedacht, waardoor we na een paar uur de vergaderzaal moesten inruilen voor de trainingsruimte. Daar een aantal techneuten aan een van de producten aan het sleutelen - ik heb het hier over een start-up in hardware voor draadloze netwerken. Da's best gaaf hier dat je bij zo'n start-up de productontwikkeling van zo dichtbij kunt meemaken. Je moet je er trouwens niets glamorous bij voorstellen hoor (zie foto rechts).

Dit bedrijf is trouwens gestart op Hawaii en een paar jaar gelden verhuisd naar Silicon Valley. De PR manager woont nog steeds in Honolulu en vliegt regelmatig voor een week over en werkt de rest van de tijd van huis.
Omdat we zo'n goed werk doen (zei hij) had hij deze keer een grote pot met in chocolade gehulde macademia-noten meegebracht, een specialiteit uit Hawaii.

Geen opmerkingen: