zaterdag, januari 07, 2006

Weer thuis

CES 2006 zit erop voor mij. Nu moet ik alleen nog een verslag maken. Vanochtend nog een presentatie gezien voordat ik weer naar huis vloog. Ik had met Jan, een journalist uit Nederland afgesproken om naar een gadget-wedstrijd te gaan. Elke spreker kreeg vier minuten om zijn of haar apparaat te presenteren. Er waren tien finalisten, meestal van bekende bedrijven als Nikon, Samsung, Epson en Pioneer. Er was een 'personal planetarium', een kijker met GPS. Als je er doorheen kijkt naar een ster vertelt het apparaat welk hemellichaam je ziet. Je kunt het ook Mars en 200 andere bekende hemellichamen laten opzoeken. Een kleine camera van Nikon heeft gezichtsherkenning, waardoor rode ogen in de camera gecorrigeerd worden en het makkelijker is om scherp te stellen als je mensen fotografeert. Ik was ook erg onder de indruk van de draadloze luidsprekers van Logitech. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De glitter van Las Vegas heb ik weer verlaten. Deze stad is onwerkelijk. Ik heb nog nooit zoveel limosines gezien, om maar iets te noemen. Toen ik gisteravond in een van de cafes van het hotel om verse jus vroeg, moest de serveerster lachen. Ze had het nog nooit meegemaakt dat iemand iets wil drinken zonder alcohol.

In het vliegtuig heb ik mijn boekje met verkeersregels verder gelezen, want aanstaande donderdag moet ik op voor mijn Califonrische rijbewijs. Cindy haalde me op van het vliegveld. Ze was met haar zus gaan fietsen vanochtend. Samen reden we naar huis.

Geen opmerkingen: