maandag, januari 23, 2006

Parkeerbon

Terwijl ik begin januari in Las Vegas was, heb ik een parkeerbon gekregen. Op een van de dagen dat ik weg was, werd de straat schoongemaakt waar ik mijn auto had geparkeerd. Ik had beter moeten weten, want er staat duidelijk aangegeven tijdens welke uren je er niet mag parkeren vanwege 'street cleaning. Dergelijke borden staan in elke straat in San Francisco en andere Amserikaanse steden. Ik moet ér alleen nog aan wennen...

Vandaag heb ik de bekeuring, een met een computer uitgeprinte bon, betaald. Bij de bon zat ook een envelop, want de meest gangbare manier om hier een parkeerbon te betalen is met een 'personal check', al wint betalen met credit card via internet aan populariteit. Ik heb met een persoonlijke cheque betaald, want een kredietkaartbetaling kost extra in verband met verwerkingskosten. Het is sowieso gebruikelijk om rekeningen met een dergelijke cheque te betalen. Ook bij mijn telefoonrekening zat een envelop om een cheque in op te sturen. Rekeningen overmaken via internet is er nog niet bij; wij kunnen alleen geld van onze ene rekening op de andere storten. Naar rekeningen van anderen kan ik geen geld overmaken. Wel kan ik via internet een cheque maken en die op laten sturen. Dit is dan geen persoonijke cheque, maar een 'corporate check'. Grappig om te merken dat wij in Nederland met een aantal zaken voorlopen. Internetbankieren is er een van.

Geen opmerkingen: