maandag, januari 16, 2006

Martin Luther King

Martin Luther King Jr. is op 16 januari geboren en dat herdenkt Amerika vandaag. Het is de meest recent ingevoerde nationale feestdag; pas sinds 1999 erkennen alle 50 staten deze dag. Edelman was vanwege deze dag gesloten, maar diverse klanten werkten vandaag. Voor mij betekende het een dag vrij en een lang weekend, eerlijk gezegd heb ik er niet veel meer van gemerkt.

Vanochtend had ik ook tijd om mijn bureau op te ruimen. Dat was er nog niet van gekomen. Stapels papier zijn nu gearchiveerd, apparatuur is aangsloten en losse kabels opgeruimd. Ik blog daarom nu voor het eerst van achte mijn bureau in onze studeerkamer.

Rond de lunch waren Cindy's ouders hier met hun vrienden Pat en Virge. Zij vliegen morgenvroeg naar Hawaii voor een week vakantie. Op weg naar het vliegveld maakten ze een stop bij ons. We zijn met heb gaan eten bij Luna Park, een restaurant in de Mission.

Ik heb ook toch nog iets voor werk gedaan. Morgen moet ik een training geven over time management. Zelf heb ik ooit een tweedaagse cursus gevolgd gebaseerd op "De zeven eigenschappen van effectief leiderschap" van Steven Covey, waarvan de essentie is blijven hangen. Nu moet ik een vergelijkbare cursus in een uur geven, dus ik moest beslissen wat het belangrijkste onderdeel is dat ik mijn jongere colega's wil bijbrengen. Ook wilde ik mezelf goed voorbereiden en mijn kennis ophalen, want in de afgelopen twee maanden heb ik gemerkt dat mijn Amerikaanse collega's graag het nadje van de kous willen weten. Ik ben nu op allerlei vragen voorbereid, maar ik ga ze niets voorkouwen. Ik hoop iedereen aan het denken te zetten.

We hadden ook nog tijd om boodschappen te doen bij Trader Joe's. Dat is de winkel waar we heengaan voor de dingen die minder doorsnee zijn zoals goede kaas, Indisch eten en betaalbare wijn. We hebben een paar flessen ingeslaan, maar het zal nog wel even duren eer we weer zo'n collectie hebben als we in Nederland hadden...

Geen opmerkingen: