donderdag, januari 12, 2006

Geslaagd!

Ik ben geslaagd voor mijn schriftelijk rijexamen. Ik had twee fouten, maar voldoende antwoorden goed om een tijdelijk rijbewijs te krijgen. De DMV is het toppunt van bureaucratie. Bij binnenkomst moest ik me bij een balie melden, waar ik een formulier en een nummer kreeg. Vervolgens was mijn nummer aan de beurt en moest ik het formulier ingevuld afgeven en een oogtest doen. Ik moest ook mijn paspoort laten zien, zodat de juiste naam op het rijbewijs komt. Amerikanen weten zich geen raad met mijn vier doopnamen. Hier heeft iedereen een voornaam en een 'middle name'. Er is geen ruimte op formulieren voor drie middle names, dus in de meeste gevallen blijft het bij Adriana, maar volgens de DMV-medewerker moest het AJJ worden. Bij het volgende loket werd mijn foto genomen en kreef ik weer een ander formulier, dat ik bij weer een ander meldpunt moest inleveren in ruil voor een vragenformulier met multiple choice antwoorden. Geen computersysteem om de antwoorden in te geven, maar gewoon papier en pen, al staand in een soort stemhokje. In een half uur stond ik weer buiten. Nu nog het praktijkexamen....

Tegen half tien was ik weer in de auto richting kantoor. Ik dacht dat Highway 101 tegen die tijd wat rustiger zou zijn, maar dat was een vergissing dus ik belandde in de file. Daardoor had ik een halfuurtje om mail te checken voordat ik naar en volgende afspraak moest. Pam had me meegevraagd naar een lunch van
IABC, een organisatie voor de communicatiebranche. Er was een sprekervan Sun Microsystems (senior director Terry McKenzie) die vertelde over interne communicatie. Het was interessant om van voorbeelden uit de praktijk te horen en om andere vakgenoten te spreken.

Daarna nog en bespreking bij een klant. De CEO van het bedrijf had gevraagd ons te ontmoeten. Hij wil meer betrokken raken bij PR. We hadden een presentatie voorbereid die in goede aarde viel. De man is zelf uit Zweden en woont al veertien jaar in de VS.

Vanavond had Khyati, een collega, een wijn- en kaasproeverij georganiseerd. Er waren een paar ander collega's en wat vrienden van haar. Het was gezellig. Leuk om mijn collega's op deze manier wat beter te leren kennen. Ik kon natuurlijk niet al te veel drinken, want ik moest nog naar huis rijden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met deze eerste hindernis. Succes met de volgende.
Liefs,Heidi.