dinsdag, januari 24, 2006

Brood

Vandaag heb ik voor het eerst sinds ik hier ben echt goed brood gegeten! Ik moet toegeven, dat ik best al lekker brood of broodjes gegeten heb, maar niet van dat brood met allerlei granen, met broodsmaak en niet zoet. Zeg maar, brood dat doet denken aan het brood in Nederland. Cindy had het gekocht bij Good Life Grocery, een kleine reformsupermarkt op Cortland Avenue. Ik had het meegenomen naar kantoor om zelf mijn lunch te kunnen maken. Ik had ook een stuk Spaanse kaas van Trader Joe's bij me, dus ik heb vier boterhammen met kaas op! Heel simpel, maar het was echt genieten! Toen mijn collega Josh rond vijf uur zei dat hij nog geen lunch gegeten had, heb ik voor hem ook een paar boterhammen gesmeerd: twee met kaas een een met Nutella. Hij zei dat hij ze lekker vond.

Ik zit nu in de keuken te bloggen op Cindy's laptop, terwijl zij kookt. Da's het voordeel van een draadloos netwerk in huis: overal internet. De meeste avonden moet ik nog wel iets voor werk doen, al is het maar een paar mailtjes schrijven, maar vanavond niet. Alles is af of kan tot morgen wachten.

2 opmerkingen:

Saskia zei

Ik snap precies wat je bedoeld. Bij Le Boulanger (http://www.leboulanger.com/) hebben ze ook een lekker brood. Het heet nine grain en lijkt een beetje op ons volkorenbrood. Ik weet niet of ze ook bij jullie in de buurt zitten. In ieder geval niet gezoet met honing en dus ook lekker met een plak kaas erop. Smakelijk. Groetjes, Saskia

Christel zei

Hi Saskia,

dat brood heb ik inderdaad ook een keer geprobeed en was ook goed. Er zit een LeBou, zoals mijn collega's die zaak noemen, bij mijn werk om de hoek. Het is een van mijn favoriete lunchplekken.

Christel