zaterdag, december 03, 2005

Zo'n zaterdag

Als ik opsom wat we vandaag allemaal gedaan hebben, weet ik niet hoe we het in een dag hebben weten te proppen. Het helpt dat winkels tot 8 of 9 uur open zijn. Daardoor konden we na een drukke dag in San Francisco nog een nieuwe TV kunnen kopen bij Best Buy, zeg maar de BCC van Amerika met laagste prijsgarantie, alleen iets groter. Het had geen zin onze Nederlandse televisie mee te nemen, want het voltage kon niet omgezet worden (hier is alles op 110 volt), en als Comcast de kabel komt aanleggen, moeten we een TV hebben. Daarom vandaag maar de knoop doorgehakt.

Natuurlijk zijn we vandaag even bij ons nieuwe huis gaan kijken. Voor het eerst waren we er met z'n tweeën in de woning en dat voelde goed. Meteen allerlei maten opgenomen om gordijnen te kunnen uitzoeken. We huren het huis vanaf 1 december, maar gaan er vanaf volgend weekend pas wonen. Dan hebben we een ongeveer een week te overbruggen totdat onze spullen komen. Van Cindy's ouders hebben we een luchtbed, beddegoed, handdoeken enzo te leen om de eerste week in ons nieuwe huis te kamperen. Onze huisraad wordt op 1 december in de haven van Oakland verwacht, vervolgens heeft de douane nog een week nodig voor de inklaring.. als alles volgens plan loopt staat 16 of 17 december de container voor de deur. Ik ben benieuwd hoe het is om hier onze eigen spullen weer te hebben.

Ons nieuwe huis is vlakbij The Mission (links is Mission Street), waar veel leuke winkels en restaurants zijn. We vonden er een paar meubelzaakjes waar we onze zoektocht naar een bank voortzetten. Valt niet mee om iets te vinden waar we allebei achter staan; we zoeken nog even verder...

Vandaag ben ik ook nog naar de kapper geweest. Ik had het advies van een collega opgevolgd om naar Willow Salon te gaan. De website ziet er een stuk spannender uit dan de kapsalon zelf. Je hebt hier veel verschil in salon, van heel duur tot heel goedkoop. Ik schat dat Willow net iets beter is dan gemiddeld en een stuk duurder dan een vergelijkbare kapsalon in Nederland! En dan word je ook nog geacht 15 tot 20 procent fooi te geven, net als in restaurant. Onderaan het bonnentje was al voor me uitgerekend hoe groot de tip volgens de verschillende percentages is. Veronica heeft mijn haar geknipt. Ik geloof dat ze het best goed gedaan heeft, al weet dat morgen pas echt, nadat ik zelf mijn haar heb gedaan...

Uitgeput (ik heb nog niet de helft verteld van wat we allemaal gedaan hebben) kwamen we om half negen thuis, nadat we pizza gehaald hadden bij
Round Table Pizza, hier om de hoek. Daar kan New York Pizza niet tegenop! Nog een stukje gekeken van de nieuwste reality show, waarin een we een vrouw volgen die de hulp van een privé-detective heeft ingeroepen, omdat ze denkt dat haar veloofde vreemdgaat. Dat blijkt uit de under cover-videobeelden inderdaad het geval. Als kijkers zien we hoe ze opde beelden reageert en haar confrontatie met haar vriend in een nachtclub. Hij is niet zo blij met de televisiekcamera's in zijn gezicht. Voyeuristischer wordt het niet!

Geen opmerkingen: