vrijdag, december 02, 2005

Trouwen en brouwen

Ik heb nog steeds kennismakingsgesprekken met nieuwe collega's. Ik probeer er elke dag een te plannen, maar iedereen heeft het druk waardoor de afspraken soms verschuiven. Vandaag had ik weer twee gesprekken, en gisteren had ik er ook een. Het zijn allemaal jonge meiden met wie ik deze week sprak. Net als in Nederland zijn hier de meiden in de meerderheid, al heb ik ook een aantal mannelijke collega's. Bijna allemaal hebben ze een buitenlandse achtergrond, soms elders geboren en soms zijn de ouders (of grootouders) voor hun geboorte hierheen gekomen. Ze zijn allemaal Amerikaans maar bewust van hun achtergrond. Een was zes toen ze uit de Filipijnen hierheen kwam, een ander komt uit Inda, een derde heeft een Iraanse achtergrond en verder ben ik Spaanse, Mexicaanse en Portugeze voorouders tegengekomen. De meeste zijn tweetalig en krijgen van huis uit een traditionele opvoeding mee. Iedereen vertelt me dat deze mengeling van culturen typisch is voor de Bay Area (het gebied rondom San Francisco) en dat het elders in Amerika heel anders is.

Ik hoorde twee van die meiden vanmiddag met elkaar kletsen over hun vriendjes. Allebei verwachten ze dat ze binnenkort ten huwlijk gevraagd gaan worden. De een vertelde de ander dat ze er niet te veel op wil rekenen dat het met de kerst gebeurd, om niet teleurgesteld te worden. Ik denk dat de kerst hier de tijd bij uitstek is voor huwlijksaanzoeken. Kledingzaak
Old Navy maakt er reclame mee... Een meisje krijgt van haar vriend een sjaal als kerstkado en vat dat op als een voorbode van een aanzoek (alsof de sjaal net zo speciaal is als een ring.) Vol emotie zegt ze alvast ja.

Vandaag hoefde ik gelukkig niet al te laat te werken. Cindy en ik zijn weer richting het centrum van Mountain View gelopen, maar deze keer gingen we naar een zijstraat van de weg waaraan de meeste restaurants liggen. Daar hadden we een brouwerij gezien, de Tied House, die we wilden uit proberen. Het eten was prima, en je kon er een 'sampler' bestellen met acht kleine glaasjes om al hun bieren uit te proberen. De meeste waren lekker, behalve het kerstbier met kaneelsmaak. Van de biertjes heb ik met mijn nieuwe telefoon een foto gemaakt. Het was een gedoe om een telefoonabonnement te krijgen zonder social security nummer, maar met een brief van Edelman is het deze week toch gelukt!

Geen opmerkingen: