donderdag, december 08, 2005

Overzicht

Je hebt zo van die dagen dat je het gevoel hebt alles onder controle te hebben. Vandaag is zo'n dag! Ik weet, morgen kan het weer over zijn, maar voor nu voelt het goed. De dingen liepen tot nu toe prima - ik kon her en der waarde toevoegen door de juiste vragen te stellen of met een idee te komen en de bestaande teams hielden de boel draaiende. Nu ik de klanten, de activiteiten en collega's beter leer kennen, kan ik ook beter bepalen wat er moet gebeuren, hoe prioriteiten te stellen en waar dingen kunnen verbeteren. Ik heb zowaar overzicht!

Na de eerste weken hier, beginnen ook de verschillen op te vallen. Hoewel PR hier in de basis niet anders is dan in Nederland, zijn de programma's voor klanten niet hetzelfde. Een van de dingen die me is opgevallen, is dat hiet veel meer draait om vakbeurzen en congressen. Belangrijk onderdeel van het PR-programma is om ervoor te zorgen dat klanten kunnen spreken tijdens congressen - wij komen met voorstellen voor onderwerpen en werken deze uit zodat ze kunnen worden ingediend zij de organisatoren van de diverse events. Als dat lukt, of een klant heeft een stand op een beurs, is het zaak om journalisten te interesseren daar een kijkje te gaan nemen of een interview te doen. Mijn eerste beurs wordt CES (in Las Vegas), in januari, al hoef ik daar nog niet voor een klant naartoe. Ik ga vooral om te kijken en mensen te onmoeten.

Een ander groot verschil is dat er veel meer gerapporteerd wordt, vooral bij een grote klant waar meerdere contactpersonen zijn... ik geloof dat ik voor een klant al drie wekelijkse raportages gezien heb. Eens kijken of ik daar wat efficiency in kan brengen.

Vandaag heb ik ook mijn nieuwe visitekaartjes gekregen! Weer een stapje verder. Nu nog onze container met spullen en een social security nummer, zodat ik mijn salaris kan krijgen!

Geen opmerkingen: