dinsdag, december 06, 2005

Nederlanders

Vandaag heb ik twee Nederlanders leren kennen... tenminste via internet. Blijkbaar lezen niet alleen bekenden mijn blog, maar is ie via internet ook voor anderen vindbaar, want vanochtend vond ik een reactie van Saskia, een Nederlandse in San Jose. Ze had mijn blog gelezen en heeft zelf ook een blog. Zo te lezen hebben we wat dingen gemeen.

Toen ik op mijn werk kwam, vond ik een e-mail van Boris over een kennis van hem die twee weken geleden naar San Francisco verhuisd is. Hij werkt in San Mateo, ook in Silicon Valley. We hebben afgesproken binnenkort samen te lunchen om ervaringen uit te wisselen. Vanmiddag heb ik ook Tom gemaild, een Nederlandse journalist die al een jaar of drie hier gestationeerd is. Met hem ga ik deze week iets drinken.

Cindy was vandaag in San Francisco waar ze onder andere naar het stadhuis is geweest om haar bedrijf in te schrijven. Eerst moest ze naar de stedelijke belastingdienst, die in het gebouw gevestigd is. Daar moest ze haar bedrijf registreren en 25 dollar belasting betalen voor haar bedrijfsvergunning. Daarna moest ze nog naar het kantoor van de 'county clerk', uit haar omschrijving van dit ambt zou ik zeggen dat het vergelijkbaar is met het register of de burgelijke stand. Daar moest ze haar bedrijfsnaam deponeren, omdat ze niet haar eigen naam gebruikt. Dat kostte 39 dollar. Nu moet ze nog een keer per week tijdens vier weken achtereenvolgende weken in de krant haar bedrijfsnaam adverteren, zodat mensen protest de kans krijgen protest aan te tekenen tegen het gebruik van de gekozen naam. Als dat niet gebeurd, en daar gaan we vanuit, moet de krant bewijs van adverteren naar de county clerk sturen en dan is de naam officieel.

Geen opmerkingen: