zondag, juli 15, 2007

Indrukken

Om twee redenen wilde ik al op zaterdag naar Chicago vliegen: om aan het tijdsverschil te wennen en om iet van de stad te kunnen zien. Om negen uur werd ik brak wakker, want ik viel gisteravond pas om twee uut in slaap. Maar ik heb doorgezet en ben, na een bezoek aan de fitnessruimte, de stad gaan verkennen. Hier wat indrukken van Chicago.

Uitzicht vanuit mijn kamer bij daglicht.

De Magnificent Mile... ik ben waarschijnlijk verwend nu ik in San Francisco woon, maar ik vond het een beetje tegevallen. Als je bedenkt dat Chicago de grootste stad in de wijde omgeving is, kan ik me voorstellen dat voor veel mensen deze straat met allerlei oude wolkenkrabbers en luxe winkels erg indrukwekkend is. Misschien is het mijn gebrek aan interesse voor wolkenkrabber-architectuur.

De Chicago River
Aan de Magnificdent Mile, ofwel North Michigan Avenue, werd dit weekend een kunstmarkt gehouden.

Ook land Michigan Avenue ligt
Millennim Park, waar ik een tijdje heb doorgebracht. Hier zie je het Jay Pritzker Pavilion, waar buitenluchtconcerten gehouden worden. Het gebouw heeft herkenbare stijl van architect Frank Gehry.


Dit kuntswerk staat ook in Millennium Park... het het Cloud Gate en het is het meest fantastische openbaar kunstwerk dat ik ooit gezien heb. Een soort druppel die de hele stad weesspiegelt... het ding heeft een enorme aantrekkingkracht.
... ook op mij....
Frank Gehry's Jay Pritzker Pavilion, van voren.
Het park ligt aan Lake Michigan, een van de vijf Great Lakes. Ik heb heerlijk een uurtje in het grad bij het water gelegen om van de zon te genieten.

Daarna ging ik naar het Art Institute of Chicago - ook dit museum lig in het park. Alles was op loopafstand van mijn hotel. Hieronder twee van de honderduizenden werken die er tentoongesteld worden.

Geen opmerkingen: