woensdag, november 30, 2005

PZ

Toen ik vandaag op het werk kwam, was een collega er niet omdat hij zich niet goed voelde, een ander had bedacht om thuis te werken en een derde was er niet omdat haar zus bevallen was. Ook is er een collega een maand vrij omdat hij vader geworden is. Tot nu toe valt het werkklimaat me erg mee. Misschien is het Edelman, maar er is veel persoonlijke vrijheid hier ook al wordt er regelmatig tot een uur of 8 doorgewerkt. Veel mensen beginnen ook vroeg - half negen is vrij standaard en half acht geen uitzondering. Ik begin nu om half negen, maar dat zal wel wat later worden als we in San Francisco wonen.

Met de PZ-manager, die een keer in de week vanuit L.A. overkomt, ben ik door de papierhandel gegaan, die ik dit weekend had ingevuld. Zodra ik een social security nummer heb, ben ik voor ziektekosten verzekerd. Niet alleen ik trouwens, ook Cindy valt onder mijn verzekering. Ook daar doet Edelman niet moeilijk over. Ik begrijp dat het nog lang niet gebruikelijk is dat een werkgever de polis openstelt voor een partner waar je niet mee getrouwd bent. Dus ook niet voor een partner van het gelijke geslacht, want homo's kunnen hier niet trouwen.

Vanuit de afdeling personeelszaken kwam er trouwens nog een ander medeling: "According to California law, companies must complete anti-harassmenttraining for managers every two years. It has been more than two yearssince our last training and we need to make these happenbefore the end of the calendar year." Ik ben benieuwd wat die training inhoudt!

Geen opmerkingen: