maandag, november 14, 2005

Drukke dag

Vanochtend naar San Francisco geweest om twee apartementen te bekijken. We krijgen een voorproefje van het verkeer hier, al rijden we buiten de echte spits omdat we om 10 uur onze eerste afspraak hebben. Her en daar staat het stil, maar de andere richting, mijn toekomstige richting voor woon-werkverkeer, op rijdt het lekker door. Ik heb onderweg een typisch plaatje gemaakt van de mist die binnenrolt. Het eerste apartement heeft een goede sfeer: ruim met dakterras en net gerenoveerd. Nadeel is dat het aan een drukke straat is en op de derde etage onder het schuine dak, waardoor er haast geen ruimte is voor kasten. Zeker iets om in het hoofd te houden. Ook omdat de verhuurder erg aardig is, ook niet onbelangrijk. Het tweede apartement had potentie, maar er moest veel aan gebeuren en was toch net iets te klein.

Vandaag was het heerlijk weer. Warm genoeg om met een T-shirt buiten te lopen. Ik schat zo’n graad of 25. Da’s nou echt California! Dus we hebben heerlijk buiten zitten lunchen in de ‘voortuin’ van ons apartement. Ik had niet gedacht dat het hier ook zo vroeg donker wordt. Om vijf uur begint het te schemeren en om zes uur is het pikkiedonker.

‘s Middags heb ik anderhalf uur op het kantoor van Social Security doorgebracht. Ik had een officieel overheidgebouw verwacht, maar het kantoor zat gewoon in een verzamelpand. In het kantoor komt helemaal geen daglicht binnen, zo zie je maar dat de arbowet er hier anders uitziet! Het zal nog een week of vier duren voordat ik mijn Social Security Number (sofi-nummer) heb, omdat de immigratiedienst me nog niet geverifieerd heeft. Ik stond nog niet in de computer.


Nog even wat boodschappen gedaan en een lotje gekocht voor de Mega Millions Lottery. De Jackpot is meer dan 30 miljoen dollar! Morgen is de trekking... Vanavond ook nog even naar San Jose gegaan, waar een enorme autoboulevard is. De dealers zijn hier tot 9 uur open! De auto die ik wil, blijkt schaars te zijn. Maar ik geef nog niet op...

's Avonds thuis nog vijf afspraken gemaakt voor woensdag en donderdag om woningen in SF te bezichtigen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat wil je dan voor een auto? Je maakt het wel spannend!