donderdag, november 17, 2005

Leuk huis...

Vanochtend hadden we een 'slow start', omdat we (of om precies te zijn Cindy) allerlei dingen over onze verzekering moest uitzoeken - autoverzekering en inboedel. Ik kan aan haar polis worden toegevoegd, wat een vereiste is om een auto te kunnen kopen, maar op bepaalde voorwaarden omdat het bank/verzekeraar speciaal voor militairen is. Daarom moet ik Cindy een volmacht geven en dus moesten we een notaris zoeken, of beter: een 'notary public'. In de Yellow Pages vonden we Long's Immigration & Notary.... het bleek het kantoor op de foto hiernaast te zijn. Voor 10 dollar hadden we een stempel en een handtekening. Helaas geen tijd meer om naar voor mijn toekomstige auto te kijken. Ik geloof dat ik wat mensen nieuwsgierig gemaakt heb, maar ik wil het liefst een Toyota Camry Solara in de cabrio-uitvoering. Het is een vierzitter en hij is betaalbaar, helemaal in de gebruikte versie. De recensies kunnen haast niet beter. Alleen is ie zowel nieuw als tweedehands schaars. Maar ik heb er een op internet gevonden - morgen gaan we kijken!

Vervolgens weer naar San Francisco om Cindy's auto op te halen en om twee woningen te bekijken. Ze lagen op loopafstand van elkaar, en omdat we te vroeg waren voor onze eerste afspraak konden we even de buurt verkennen. Een paar straten maken hier veel verschil.

We liepen langs het huis waar we later zouden gaan
kijken. Dat zag er zo leuk uit, dat ik niet kon wachten. Kijk maar rechts, is het geen plaatje? Het ligt net in Bernal Heights vlak bij The Mission in een gezellig straatje. We mochten alvast binnen kijken... ook helemaal leuk! Heel ruim met eetkamer, woonkamer, twee slaapkamers en nog een ruimte aan het einde van de gang. En dan is er ook nog een grote achtertuin! Net als bij ons huis op de Nieuwendammerdijk, is de etage waarop je aan de voorkant binnenkomt, aan de achterkant een niveau hoger. Die onderste etage is een aparte woning. We hebben ons voor het huis ingeschreven - het zou echt geweldig zijn als we hier kunnen gaan wonen... We horen het volgende week.

En om nog een indruk te geven van een woning die het niet wordt: zie de foto's hieronder. Het zou om de bovenste verdieping gaan. Bovenaande trap kwamen we in een ruimte waarvan ik dacht dat het een grote hal was, want er waren helemaal geen ramen en alle kamers kwamen erop uit. Maar het bleek de huiskamer te zijn! Dan was er nog een kamer waar wel een raam in zat, maar met uitzicht op een muur, nog geen halve meter van het raam af. Het huis was ook slecht onderhuoden en in de onderste woning wonen 3 'roommates'. Wel was er een tuin waar we gebruik van konden maken, al stond ie nu vrij vol met spullen van de roommates. Hieronder 3 foto's voor een indruk...


Uitzicht...

's Avonds hadden we afgesproken met Dushka en Luca, twee ex-Edelmanners. Het was goed hen weer te zien! We aten bij Bluepointe, een trendy restaurant in downtown San Francisco. Luca is degene die afgelopen zomer met het idee kwam om mij naar Silicon Valley te halen. Hij en zijn vrouw zijn schatten, die oprecht hun hulp aanboden op welk vlak ook... goed om te weten.

Geen opmerkingen: