dinsdag, november 22, 2005

Amerikaanse collega's

Vanochtend weer vroeg op - ik moest om half negen op kantoor zijn om nog even te kunnen brainstormen met Robert, een collega uit Austin die rond 11 uur een vlucht terug zou nemen. Het is hier heel gebruikelijk om voor het werk naar andere steden te vliegen. De media zijn verspreid over het land en de expertise binnen Edelman ook, dus soms is het nodig een team samen te stellen met mensen uit meer dan een kantoor. De rest van de dag had ik besprekingen met de mensen in mijn team, om kennis te maken en om te horen wat er bij klanten speelt. De collega's die ik sprak zijn op het eerste oog zijn het jonge, hardwerkende meiden. Bij veel jongere collega's zie ik foto's van hun kinderen... dat is echt iets dat ik niet gewend ben van Nederland.


De eerste deur rechts is van mijn kantoor, links staan cubicles


's Middags had ik ook nog een 'staff meeting' - dat bleek een hetzelfde te zijn als wat wij een MT noemen. Alleen ging het iets sneller. Even in het kort hoe de belangrijkste accounts gaan en of er nog aandachtspunten zijn bij medewerkers. Binnen een uur waren we klaar.

Tegen half een realiseerde ik me dat iets voor de lunch moest gaan regelen. Er is hier geen kantine zoals in Hoofddorp, dus ik ben maar een broodje gaan halen. Op weg naar de lift kwam ik Josh tegen die met dezelfde reden naar buiten ging. Josh werkt bij Edelman in Sacramento, maar is hier twee dagen in de week. Op advies van de stagiair gingen we naar de Iraanse lunchzaak om de hoek, waar we allebei weer met een bruine zak naar buiten gingen. Het was een vermoeiende dag, met veel nieuwe indrukken en een computer die steeds vastliep, waardoor ik vanavond thuis ook nog het een en ander moest afmaken.

Cindy heeft ook een enerverende dag achter de rug - ze heeft haar rijbewijs gehaald! Ik mag pas over een paar weken op, als ik mijn social security nummer heb. En wie het hier ook steeds meer zijn zijn zin heeft.... dat is Storm! Hij komt af en toe zelfs al buiten, maar bij het eerste beste geluid is ie alweer binnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Christel, lees even bij omdat ik vorige week je blog niet heb gelezen... leuk dat jullie langzaamaan settelen. Kan me wel voorstellen dat na de eerste leuke nieuwigheid en het warme danwel goed gestructureerde (danwel allebeide) welkom nu ook wel eens het vermoeide gevoel optreedt dat het nog heel lang gaat duren voordat het daar echt als thuis gaat voelen, en als VAN JOU. Tenminste: dat denk ik tussen de regels te voelen... Als ik het zo lees vind ik dat jullie het super doen!

Daniel

Persoonlijke P.S., niet voor publicatie: Ik mis je wel, hoor!