maandag, november 28, 2005

Nieuwe werkweek

Vandaag met mijn derde klant kennisgemaakt. Weer een start-up met weer een andere draadloze technologie. Voor een techie als ik heel interessant, maar ik zal jullie niet met de details lastigvallen. Aardige mensen, die mij verwelkomden op het account.

Tijdens de meeting bespraken we onder andere de beschikbare woordvoerders. Opmerkelijk om te merken dat hoofd verkoop als een no-go gezien wordt. Dat moesten wij klanten in Nederland vaak adviseren... ook Amerikaanse klanten. Niet interessant voor de media...

Voor lunch ben ik weer naar Le Boulanger gegaan en heb daar ook een brood gekocht dat er Nederlands uitzag. Het is negen granenbrood. Ik moet het nog proeven - ben benieuwd hoe het smaakt. In de supermarkt kan je ook allerlei soorten brood kopen die
lijken op Nederlands bruin, maar in de meeste broden die er lekker zit honing, waardoor het veel te zoet smaakt.

Voor de lunch koos ik een sandwich met een sapje, waar standaard een augurk en chips bij geleverd worden. Ik heb alles meegenomen naar kantoor en zoals de meeste van mijn collega's bij mijn pc opgegeten. Het is hier geen gewoonte om samen te lunchen. Ik denk dat ik vaker met iemand ga afspreken.

Tot nu toe heb ik zelf geen mobiel telefoon, en ook geen Blackberry. (Als je daaraan gewend bent, is het lastig zonder. Zeker met dit werk.) Ook kan ik nog niet inloggen op PeopleSoft, het systeem dat Edelman hier gebruikt om uren in te registreren. Waarom niet? Voor al deze dingen heb ik een social security nummer nodig! Dat nummer begint me aardig op te breken. Morgen maar weer even met 'sociale dienst' bellen.

Thuis gekomen vond ik wel een envelop van de bank met mijn nieuwe pas erin. Zo lang ik Cindy bij me heb, krijg ik van alles geregeld....

Geen opmerkingen: