zondag, november 11, 2007

Grovetown

Rond een uur of half vier kwamen we in Grovetown aan, een dorpje bij Augusta waar Carla en Robin wonen. Carla is een oude vriendin van Cindy; ik heb twee keer ontmoet toen ze in Duitsland gestationeerd was. Na een uurtje bijkletsen, wilden we iets gaan doen. We stapten in de auto om naar een country & western-winkel in de buurt te gaan, maar die was al om vier uur gesloten op zaterdag. In plaats daarvan gingen we naar de plaatselijke mall. Ik vond het een typisch Amerikaans uitje.

Op weg naar huis gingen we langs de legerbasis waar Carla werkt. De basis is zo groot als een stad met naast huizen, kantoren en trainingsfaciliteiten ook winkels, banken, benzinestations, restaurants, kerken, zwembad, postkantoren en een bowlinghal. De basis heeft ook een eigen polities, brandweer en bibliotheek. Als je hier in het leger zit, kun je het contact met de buitenwereld wekenlang vermijden. Op de basis gingen we tanken en even naar de 'class six', de drankwinkel op de basis. De prijzen in de meeste legerwinkels liggen lager.


Er was net een nieuw deel aan de maal gebouwd dat vandaag geopened werd. We slenterden wat rond, maar gingen slechts drie winkels binnen. Overigens hadden ze in de mall hier dezelfde winkels als bij ons thuis.

In de mall liepen allerlei beveiligingsagenten in uniform rond.
Het benzinestation op de basis
De man aan de pomp naast ons was duidelijk op jacht geweest. Hij had een dood hert achter op de auto.
Voor het avondeten gingen we naar The Bee's Knees, een tapas-restaurant in Augusta. Er waren verschillende leuke tentjes, al was het heel rustig in downtown Augusta.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Net of het de normaalste zaak van de wereld is een dood hert achter je auto. Ik geloof dat ik dat nog nooit van mijn leven ergens heb gezien... Edith

Christel zei

Ik had het ook nog nooit gezien, vandaar dat ik er een foto van heb gemaakt. Mijn blog gaat immers over die dingen die me in Amerika opvallen en niet ken uit Nederland...

Marleen zei

Deer hunting deden ze in Indiana ook....

Christel zei

Hier in Californië zou je het niet zo snel zien...

denis zei

In '96, in Michigan, reed ik met collega's naar het noorden van de staat. Het was eind september geloof ik, maar het jachtseizoen was net geopend. Er reden pickup trucks over de weg met hertepoten over de rand van de achterbak, vers gedoodde herten. We zagen ook een grote oude Amerikaanse auto met een hert op de motorkap gebonden...

Christel zei

Ook dat is Amerika... lijkt wel een ander land daar aan de andere oceaan.