donderdag, september 20, 2007

Vebinding

Voor mijn lunchafspraak met een klant in Mountain View was ik een halfuurtje te vroeg. Eerst dacht ik een koffeishop met Wi-Fi op te gaan zoeken, maar toen bedacht ik dat Mountain View de stad van Google is en dat er op straat gratis draadloze verbingen zouden moeten zijn. Daarbij kwam dat ik nog wel even van het mooie weer wilde genieten. Wat een verschil 30 kilometer hier kan maken! Terwijl het bewolkt en fris in San Mateo was, scheen de zon en was het lekker warm in Mountain View.

Het duurde een kwartiertje voordat ik eindelijk verbinding had en ingelogd was; mijn mail had ik ondertussen al lang op mijn Palm gecheckt, maar goed. Ik kon nog een kwartiertje surfen.

Aan het einde van de dag nam ik een andere weg naar huis, omdat mijn navigatiesysteem aanraadde om de snelweg voor een deel te mijden vanwege files. Ik reed daarom over El Camino Real, een van de oudste wegen in Californie. Daar kan je niets meer van zien hoor; het is nu een brede weg die langs huizen, winkelcentra en kantoren leidt. Het leek wel alsof ik om de kilometer een Walgreens zag. Walgreens is een drogisterij en apotheek; de winkels zijn minstens zo groot als een flinke Nederlandse supermarkt.

Geen opmerkingen: