donderdag, augustus 17, 2006

Marketing bullshit

Nederlandse PR mensen, zoals ik, vinden Amerikaanse persberichten over het algemeen maar een hoop 'marketing bullshit'. Het is interessant om te merken dat ook menig PR persoon in Amerika het hiermee eens is en het liever anders zou zien. Eigenlijk verlangen ze terug naar vroeger, want zo langzaam heb ik door het het vooral onde invloed van internet is dat dit veranderd is. Omdat persberichten hier over een 'newswire' verstuurd worden, worden ze op diverse websites gewoon doorgeplaatst. Yahoo! heeft daar bevoorbeeld een plek voor op de site.

Op deze manier krijg je je persbericht voor de ogen van velen, ook als geen enkele journalist erover schrijft. Maar hierdoor verschijnen ook worden als uniek, innovatief, leidend en oplossing steeds vaker in persberichten.

Daar komt trouwens nog bij dat Google een nieuws-zoekservice heeft waarbij je je gratis op nieuws kunt aboneren. Je geeft een trefwoord in en je ontvangt dagelijks nieuwsberichten waarin dat woord voorkomt in een 'Google Alert'. Ik ontvang allerlei alerts, want ik heb de namen van mijn klanten en hun concurrenten aangemeld.

Geen opmerkingen: