vrijdag, augustus 25, 2006

Gekookt

We hebben heerlijk pasta gegeten - zelf gekookt. Ik dacht ze het hier niet hadden, maar ik heb Creme Fraiche bij Trader Joe's gevonden, dus ik kon mijn oude vetrouwde saus maken. Lekker wijntje erbij, kaarsjes aan... gezellig in onze eigen huiskamer. Dat komt sinds we hier wonen veel minder vaak voor. Het is hier veel gemakkelijker om uit eten te gaan, of om iets te halen of te bestellen. Voor een paar dollar heb je een rijkgevulde burito, chinees of sushi. Uit eten gaan is hier ook aanmerkelijk goedkoper en dan heb ik het niet eens over fast food. Je kunt voor weinig geld heel gezond eten, vooral in San Francisco. Er zijn ook veel meer restaurants dan in Nederland, en je hoeft bijna nergens lang te wachten. Meestal kun je binnenlopen en zit je binnen en kwartier aan tafel. Uit eten gaan is hier ook geen avondvullend programma, waardoor je het gemakkelijker tussendoor doet. Voor het uitgaan, na de sportschool, op weg naar huis, het maakt niet uit. Daar komt bij dat boodschappen relatief duur zijn. Bij de gewone supermarkten als Safeway en Albertsons is het al niet goedkoop, maar als je naar een reform-supermarkt gaat (en daar komen we graag, want daar heb je lekker brood en lekkere kaas enzo) die hier zo populair zijn, is alles nog ietsje duurder. Ik heb het er graag voor over, maar het maakt het prijsverschil tussen thuis koken en uit eten gaan minimaal. Ik geloof dat we aan het veramerikaniseren zijn, want we kiezen maar al te vaak voor het gemak van buitenshuis eten...

Geen opmerkingen: