donderdag, augustus 31, 2006

Water

Ik vind het kraanwater hier niet lekker. De geur van chloor komt je vaak tegemoet en er zit een rare bijsmaak aan. Misschien ben ik te kieskeurig, maar ik krijg rillingen als ik het drink. Dat is ook een van de redenen waarom ik nooit ijs in mijn frisdrank wil, behalve als ik ice tea drink dan... Je krijgt hier niet een of twee ijsblokjes, maar een glas vol en daarna gaat de drank er pas bij. Als je ice tea, cola of een andere frisdrank drinkt in een restaurant of cafe krijg je ook zo vaak bij gschonken al je wilt, voor dezelfde prijs. In veel fast food restaurants mag je zelf je frisdrank tappen. Je bestelt een grote, nog grotere, of supersize soda (dat is frisdrank) en krijgt een beker in die maat. Ik doe dat nooit, want je krijgt dan frisdrank uit een post-mix machine... oftewel aangelengt met het plaatselijke, naar chloor smakende water.

Ik ben geloof ik niet de enige die het water hier lever niet drinkt, want
waterfilters zijn hier populair. Je hebt ze in verschillende vormen. Er zijn er die je aan je kraan monteert en je hebt ze in de vorm van een plastic kan waarin een filter hangt. Veel mensen hebben zoiets in huis. Ik hou het voorlopig bij flessenwater....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je een water filter gebruikt dan spaar je het milieu alle plastic water flessen. Kirsten

Christel zei

Goed punt.. mischien moeten we zo'n filter overwegen.